BIF Historie fra 1970-79

1970
Brabrand IF fodboldafdelings tidligere formand Anker M Nielsen (smeden fra Aarslev) udnævnes til æresmedlem af Brabrand Idrætsforening

1971
Brabrand-Hallen indviet 28.11.1971 med taler af bl.a. rådmand Thorkild Simonsen.

1973
Fodboldafd. 1. hold i serie 3 rykker op i serie 2 – Willy Rasmussen er træner. Formanden for ungdomsafdelingen Søren Juul Christensen får Brabrand IF`s lederpris. Tidligere formand for fodbold Børge Nielsen får tildelt JBU`s sølvnål. Willy Krogh Nielsen formand for fodboldafdelingen. Hans Peter Andersen (HP) udnævnt til æresmedlem af Brabrand Idrætsforening. Inge Peugeot valgt til bestyrelsesmedlem , som den første kvinde i fodboldbestyrelsen.

1974
Fodboldafdeling fejrer sin 40 års fødselsdag med reception i klubhuset med taler af formanden Boris Schwartz, tidl. formand for Sisu Olaf Sørensen, hovedformand i Brabrand IF Preben Ottesen og formand for Idrætssamvirket Svend Aage Lundager. Mange gaver på gavebordet. Brabrand IF arrangerer SPORT 74 med fodbold, håndbold, gymnastik og badminton. Ungdomsstævne på idrætsanlægget med ca. 450 børn og unge. Vindere blev Brabrand IF (baby), Rask Mølle (yngre drenge), Frem, København (Ældre drenge), Viborg FF (junior) og Viborg FF (Ynglinge).

1975
Fodbold-og håndboldafd. starter Brabrand IF klubblad. Fodboldafd. har besøg af juniores og ynglinge fra Fylkirk, Island og Manglerud fra Norge. Lilleput A nåede semifinalen om Jysk Mesterskab.

1976
Serie 5 I blev kredsvinder og rykker op i serie 4, hvorimod serie 5 II rykker ned i serie 6. Børge Nielsen Fodboldafd. udnævnt til æresmedlem af Brabrand Idrætsforening. Anker M Nielsen – tidl. formand – død i en alder af 68 år. Drenge B nåede kvartfinalen om jysk Mesterskab. Willy Rasmussen engageret som træner for ynglingeholdet.

1977
Brabrand IF afdelinger på weekend kursus i Århus kommunes lejrskole i Sahl ved Vinderup – ca. 40 deltog. Ældre drengehold når finalen i Birkerøds internationale stævne. Holdet tabte 2-3 til Oddevold 32 fra Sverige.

1978
Henning J. Knudsen afløser Boris Schwartz på formandsposten. Fodboldafd . har engageret den internationale dommer Henning Lund Sørensen til at gøre rede for ændringerne i fodboldlovene. Aage Teilmann bliver næstformand i Aarhus Boldspil Union. Oldboys 40 års hold har i Mogens Danielsen en centerforward med skud i støvlerne. To gange har han scoret ægte hattrick (3 mål i træk). Fire hold fra Brabrand deltager i Skjold Birkerøds internationale stævne.

1979
Brabrand IF`s lederpris blev for 1979 givet til fodboldafdelingens Inge og Pierre Peugeot.